ده کاربرد روغن نارگیل در زیبایی

امروزه روغن نارگیل همه‌جا موجود است.روغن نارگیل ضدباکتری و ضدقارچ است و یک مرطوب کننده عالی به شما می‌رود.این روغن بهتراز بقیه روغن‌های گیاهی در مو نفوذ می‌کند و البته عطر خیلی خوبی دارد.در اینجا قصد داریم ١٠ مورد از کاربردهای روغن نارگیل را درحفظ زیبایی و سلامت شما نشان دهیم.

١- ماسک مو و حالت دهنده

روغن نارگیل یکی‌از بهترین موادمغذی موجود برای تغذیه موها است.ترکیبات موجود دراین روغن به رشد سالم موها کمک کرده و به آنها شفافیت و زیبایی می‌بخشد.ماساژ مداوم سر با روغن نارگیل، شوره وشپش سر را از بین می‌برد. روغن نارگیل به میزان زیاد درهندوستان برای مراقبت از مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.این ماده، یک حالت دهنده فوق العاده برای موهاست وبه رشد دوباره موهای تخریب شده نیز کمک می‌کند.همچنین پروتئین‌های لازم برای تغذیه موهای آسیب دیده را فراهم می‌کند. به همین دلیل بعنوان روغن مخصوص مراقبت از مو در بسیاری از محصولات حالت دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

٢-شوره سر

روغن نارگیل به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد قارچی که دارد برای رفع مشکلات پوست سر بسیار مفید است. کافی است پوست سر را با این روغن به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

٣- موهای وز شده

یک قطره روغن نارگیل را کف دست‌تان بریزید . حالا دست‌ها را به هم بمالید.اگر موهای‌تان حالت دار و فرخورده است انگشتتان را درون موها فرو ببرید وموها را کمی ماساژ دهید.اگر موهای‌تان صاف است،فقط کافی است دست چرب‌تان را روی سطح بیرونی موها بکشید .روغن نارگیل وز مو را رفع کرده و سبب صافی و درخشندگی آن می‌شود.

۴- بهداشت دهان

روغن نارگیل ضد قارچ است و خواص ضد باکتریایی دارد. غرغره کردن و گرداندن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند به از بین‌بردن میکروب‌ها در دهان کمک کند. همچنین تنفس را خوشبو کرده و مایه سفیدتر شدن دندان‌ها و سلامت لثه‌هاست. روغن نارگیل حتی در جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز نقش بسزایی دارد.

۵- پاک کننده آرایش دورچشم

روغن نارگیل یکی از ترکیبات موجود در پاک کننده های آرایش چشم است و در پاک کردن ریمل‌های ضدآب کاربرد دارد! برای تهیه یک آرایش پاک‌کن خانگی مقداری روغن نارگیل را روی پنبه ریخته و پس از جذب شدن آرایش دورچشم خود را براحتی پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

۶- ماسک ضد‌ خستگی

زمانی که چهره شما خسته است، بهترین ماسک برای شاداب کردن آن روغن زیتون است.بعداز آرایش،روغن نارگیل را روی برجستگی گونه و گوشه‌های چشم بمالید تا چهره شما درخشان و زیباتر شود.

٧- کرم شب

اگر چه روغن نارگیل می‌تواند به تنهایی به عنوان یک مرطوب کننده استفاده شود اما می‌توانیدآن را با مرطوب کننده مورد علاقه خود نیز مخلوط کنید. این روغن به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب به تقویت لیپیدهای طبیعی پوست کمک فراوانی می‌کند و باعث میشود رطوبت و هیدراتاسیون پوست حفظ شود. روغن نارگیل همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده زیادی است که برای صاف کردن خطوط ریز و چین و چروک پوست بسیار مفید است.

٨- مرطوب کننده لب

روغن نارگیل درمان فوق العاده‌ای برای لب های ترک خورده است.روغن نارگیل را قبل از خواب برای جذب روی لب‌ها بزنید بدین‌ترتیب درطول شب طعم و لذت خاصی را تجربه خواهید کرد.

٩- ترمیم کننده پوست بعد از اپیلاسیون

‎قبل از اصلاح برای مرطوب کردن بیشتر پوست و  پیشگیری از خراش پوست،روغن نارگیل بزنید. میتوانید این روغن را جانشین کرم اصلاح کنید.

١٠- کمک به ترمیم سریع‌تر زخم

روغن نارگیل خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارد و می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم،التیام سوختگی و بهبود سریع‌تر ضایعات روی پوست‌های خشک کمک کند.

 

منبع:

http://‏https://www.babble.com/beauty/coconut-oil-beauty-benefits/

دیدگاهتان را بنویسید