ماسک موی مناسب برای پوست سر خشک یا ملتهب

قدیمی‌ها موهای پرپشت و سالمی داشتند چون هوا به اندازه حالا آلوده نبود و مردم تغذیه سالم‌تری داشتند. در حال حاضر اگر درصدد داشتن موهای سالمی هستید باید حسابی به آنها برسید. برای‌شان وقت بگذارید و تقویت‌شان کنید. یکی از راه‌های تقویت مو استفاده از انواع ماسک مو است.

چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

موهای سالم محصول یک پوست سرسالم است. اگر پوست سر شما دارای التهاب،خارش یا خشکی است، تاوان آن را با موهایتان خواهید داد. دلیل خشکی پوست سر یا موها عدم ترشح کافی سبوم است. یک راه آسان برای اصلاح این وضعیت، استفاده از ماسک‌های موی تقویت کننده است. ماسک‌های صنعتی معمولا گران قیمت هستند اما نیازی به خرید این ماسک ها نیست. میتوانید به سادگی و با ترکیباتی که در هر خانه‌ای موجود است  بهترین ماسک‌های خانگی را تهیه کنید.با توجه به مشکلات رایج چند ماسک خانگی به شما معرفی می‌کنیم:

*اگر پوست سرتان خشک است:

روغن زیتون درمان مناسبی برای خشکی سر است و به بازگرداندن رطوبت پوست و از بین بردن پوسته‌ها، شوره سر و خشکی کمک فراوانی می‌کند.۲۰ دقیقه قبل از آنکه به حمام بروید مقداری روغن زیتون روی پوست سر و ساقه موهایتان بمالید و سر را به مدت ١٠ دقیقه ماساژ دهید. بعد موها را با شامپو بخوبی بشویید.

*اگر پوست سرتان خارش دارد:

‎ خارش پوست سر دلایل متعددی دارد. در پاییز و زمستان خشکی هوا دلیل خارش است و سرکه سیب  در درمان آن معجزه می‌کند. ٢قسمت آب و یک قسمت سرکه سیب را برای بار نخست با هم ترکیب کرده سرتان را با آن بشویید. خوب ماساژ دهید و آب بکشید. برای دفعات بعد هر دو مایع را نصف به نصف استفاده کنید. اگر پوست سرتان زخم است یا التهاب دارد از این ماسک استفاده نکنید.

– اگر پوست سرتان حساس و ملتهب

عواملی نظیر آلودگی هوا، استرس، مصرف فرآورده های نامناسب و غیراستاندارد مراقبت از مو و پوست سر، استفاده طولانی مدت از شامپو های ضد شوره و همچنین مصرف برخی داروها عامل خشکی، التهاب، حساسیت و خارش پوست سر است. ماسک بلغور جوی دوسر به دلیل خواص تسکین دهنده‌ی طبیعی که دارد درمان مناسبی برای این مسئله است. آرد جوی دو سر را با آن مخلوط کرده و خمیری شل به دست آورید. این ماسک را برای ١٠الی١۵دقیقه روی سر ماساژ دهید و با شامپو به خوبی بشویید.

به مو مواد مغذی برسانید!

علاوه بر استفاده از ماسک‌های خانگی، داشتن رژیم غذایی سالم نیز می‌توانید به سلامت موهایتان کمک کنید. بدون برنامه غذایی درست هیچ‌گونه ماسک مو یا شامپویی نمی‌تواند مشکلات پوست سر یا موی شما را به طور کامل رفع کند. افرادی که مبتلا به آنورکسی هستند یا رژیم های کاهش  وزن سخت می‌گیرند  دچار کندی یا توقف رشد مو می‌شوند. مصرف پروتیین‌هایی از جمله گوشت قرمز کم چرب یا گوشت مرغ  و تخم مرغ یا حتی محصولاتی بر پایه سویا یا نخود سبز می‌تواند به رشد موها کمک کند. غیر از پروتیین‌ها مصرف چربی‌های مفید هم در سلامت عمومی بدن و رشد موها اثر دارند. چربی‌های مفید  در جذب بهتر برخی ویتامین ها از جمله a،d،e،k نیز نقش دارند. اما باید مراقب مصرف چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب ترانس و روغن‌های هیدروژنه باشید. مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مو را نیز نباید فراموش کرد. آهن، زینک، ویتامین c، ویتامین A، ویتامین D، بیوتین و دیگر ویتامین‌های گروه B در منابع حیوانی و گیاهی وجود دارد. اگر به این منابع دسترسی کافی ندارید مصرف مکمل آن را در برنامه غذایی خود فراموش نکنید.

 

منبع:

http://‏http://www.naturallycurly.com/curlreading/diy-2/the-easiest-diy-scalp-masks/

دیدگاهتان را بنویسید